Mehtap Erel

Arşiv Yazıları

Korkudan şaka bile yapamadım

Aman diyim sevgili okur. Hafta içi okul çıkışı benim oğlum, sınıfından bir kız arkadaşı, ben ve kızın annesi hep birlikte bir şeyler yiyelim dedik. Amanın! Bana “sen gel de benim kızla bir tanış” diye mail atan kadınlar haklıymış: O ne ya? 7 yaşındaki kız sadece oğlumu değil beni de salağa çevirip, katlayıp kenara koydu.

Pınar: Ama o benim tokam ve ben kendi tokamı kendim takabilirim

Annesi: Kızım yoldun hep saçlarını, bırak ben toplayım, yazık

Pınar: Hayır benim saçım ben takarım, benim tokam

Ben: Taksın bari kendisi, bırak

Pınar: Ben bundan yemek istediğimi söyledim mi sana anne? Ben bunun içinde ketçap olsun istememiştim.

Annesi: Kızım ketçap koydur dedin ya

Pınar: Hayır demedim, ben bunu ketçapsız istiyorum

Annesi: çok seviyordun öyle noldu?

Pınar: Bugün başka şekilde yemek istiyorum, canım öyle istiyor, ben böyle istiyorum

Atahan: Pınar al benim tostumdan ye istersen

Pınar: Hayır senin tostunu istemiyorum, ben ketçapsız tost istemiştim bugün ve ketçapsız tostumu bekliycem

Şimdi sevgili okur, ben salakladım takdir edersin. Çünkü oğlan çocuklarını kafalamak daha kolay olur genelde. Çocuk tutturur illede ketçaplı diye, sen o ara “aaa kuş” dersin anında oğlanın bütün kafa, konsantrasyon, hafıza dağılır. Bir bakarsın amaçsız bir şekilde masanın etrafında koşmaya başlamış yine. Ya kendini Gormiti Yanardağ Lordu zannediyor ya da elinde bir pipet “toprak büküyor”. Böyle karşına “kuma” müfredatıyla gelemiyor garipler.

Pınar: Okul çantamı ne yaptın anne?

Annesi: Arabanın bagajında, burada taşımayalım diye kızım

Pınar: Ama ben kalem kutumun içinden miniş kedimi alacaktım. Neden bana sormadın çantanı arabada bırakalım mı diye? Mehtap’a gösterecektim minişimi.

Ben: Arabaya dönünce bakarız Pınarcım olur mu öyle?

Annesi: Kızım Mehtap Teyze desene?

Pınar: Niye Mehtap senin kız kardeşin değil ki. Senin kardeşin olmayan birine ben niye teyze diyim ki?

Atahan: Ben teyzeme teyze diyorum

Pınar: Senin annen benim teyzem diil

Sevgili okur bak sinirlerim bozuldu, üzüldüm Pınar’ın annesi  için kendimi geyiğe vericem nolur kızma tamam mı? Başrolünde Denzel Washington’un oynadığı, Fallen filmini hatırlıyor musun? Hatırlatayım. Kötü huylu bir ruh var. Birinin içine giriyor, o biri kime dokunursa ruh ona geçiyor. Pınar konuştukça anlaşılmaz bir şekilde hep o filmden sahneler geçiyor aklımdan.

Pınar: Atahan çeker misin kolunu rahat oturamıyorum

Atahan: …

Pınar: Sen başka masaya gider misin? Ben burada resim yapmak istiyorum yalnız başıma.

Birkaç dakika sonra;

Atahan: Pınar oynayalım mı?

Pınar: Hayır

Atahan: Niye?

Pınar: Çünkü ben öyle istiyorum

Pınar yanlışlıkla Atahan’a değecek ve o şey her ne ise benim oğluma geçecek diye o kadar korktum ki, tostları bitirdiğimizle nasıl kaçtığımızı bilmiyorum sevgili okur. Pınar’ın annesi ile çok samimi olsak “kızım, kutsal suyu denediniz mi?” falan diye takılıcam ama ona da cesaret edemiyorum. Kadının dişlerini sıkmaktan dudakları morarmış zaten. Şimdi ciddiye alır beni mazallah, al başına belayı. Pınar’ın büyüğüyle hiç uğraşamam yani.

Annesi: Kızım bak dışarsı esiyor, montunun fermuarını çek arabaya gidene kadar

Pınar: Hayır ben ısınıyorum, sıcak oluyorum.

Atahan: Pınar bak ben de çektim fermuarımı

Pınar: Bana ne? Sen yaptın diye ben de yapmak zorunda mıyım? Sen erkeksin ben kızım!

Atahan: Noluyo ki kız olunca?

Annesi: Kızım kapasana önünü!

Pınar: Zorla yaptıramazsın. Ben üşümüyorum. Kapamak istemiyorum. Arabaya gider gitmez minişimi çıkarıcaz mı çantamdan?

Arabada;

Ben: Oğlum bu Pınar hep mi böyle?

Atahan: Sınıftaki kızların hepsi böyle anne

Ben: …

Sevgili okur. Benim oğlanın sınıfı on altı kişi. Bunların sadece beş tanesi erkek.  Düşünebiliyor musun gariplerin durumunu? Bu kızlar bu miniş denen nane her ne ise onlarla paralıyordur bizim oğlanları ben bunu bilir bunu söylerim. Ben de şöyle kaynana olurum, böyle kaynana olurum diye tantana yapıyordum. Yeni nesil kızlar böyleyse bunlar benim oğlumu da çiğ çiğ yer, beni de…

Comments are closed.